Uruchamiamy studia z pasją!
Zapisy na edycję II. studiów pogłębiających i poszerzających wiedzę specjalistyczną.
Grupa nie większa niż 15 osób
Krótka historia uczestnika I edycji -->
Jeśli chcesz zacząć pracować jako analityk finansowy, który będzie:
W proponowanych tu Studiach Podyplomowych staramy się wiedzę ekspercką uzupełnić kompetencjami miękkimi.
Wykładowcy to doskonali finansiści. Sprawdzeni w bojach praktycznych analitycy, specjaliści w danej wąskiej działce, ale też doświadczeni trenerzy. Pracujemy głównie na studiach przypadków. Ponad 1/3 zajęć to warsztaty komputerowe (Uwaga! wymagamy podstawowej znajomości Excela w stopniu pozwalającym na szybkie poruszanie się po arkuszach, edytowanie, pisanie formuł. Reszty będziemy się uczyć na zajęciach!
Ruszamy od listopada 2020
Grupa docelowa: osoby, które chcą przeprowadzać analizy finansowe, od oceny opłacalności projektu inwestycyjnego do wycen (rekomendacji) spółek giełdowych.
Od słuchaczy oczekuję się, że będą posiadać doświadczenie zawodowe co najmniej roczne w obszarze rachunkowości, księgowości, controllingu, finansów, bankowości korporacyjnej/inwestycyjnej.
Nie jest to warunek przyjęcia na studia, lecz warunek wskazany do efektywnego studiowania.
2 semestry, 152 godz.
Pobierz program studiów do wydruku
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Analiza sprawozdań finansowych | 20 |
2. | Sprawozdawczość finansowa | 8 |
3. | Ocena projektów inwestycyjnych – model finansowy, ocena efektywności | 16 |
4. | Wycena przedsiębiorstwa giełdowego | 20 |
5. | Wycena przedsiębiorstwa dla VC/PE/AB | 8 |
6. | Wycena nieruchomości | 8 |
7. | Wycena wartości niematerialnych i prawnych | 8 |
8. | Modele biznesowe i strategie przedsiębiorstw | 8 |
9. | Przekształcenia (M&A, restrukturyzacja, formy prawne) | 16 |
10. | Otoczenie przedsiębiorstwa (makro, branża) | 8 |
11. | MS Excel – zaawansowane narzędzia w pracy analityka finansowego | 16 |
12. | Kompetencje miękkie | 16 |
RAZEM | 152 |
Studia kończą się egzaminem końcowym.
Z każdego bloku zajęć Słuchacze otrzymują wykaz pytań pomocniczych, poprzez które prowadzący zwracają uwagę na najbardziej istotną wiedzę, umiejętności i kompetencje.
Egzamin jest ustny.
Pozostałe informacje organizacyjne:
studia trwają 2 semestry,
zjazdy są z reguły co 2 tygodnie, w soboty i w niedziele;
zajęcia zazwyczaj trwają od 9 do 16:00 w blokach (2h dydaktyczne + 15 min. przerwa + 2h dydaktyczne + 30 min przerwa + 2h dydaktyczne + 15 min. przerwa + 2h dydaktyczne).
zajęcia rozpoczynają się w listopadzie 2020 i potrwają najpóźniej do czerwca 2021
studia kończą się egzaminem końcowym w czerwcu 2021,
Uczestnicy Studium mogą korzystać z zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej oraz biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego,
Uwaga! na laboratoriach komputerowych (wskazane dni zjazdów) słuchacze mogą być poproszeni o zabranie swoich laptopów na warsztaty komputerowe.
Wykładowcy to praktycy z bogatym doświadczeniem zawodowym, biznesowym i rozległą wiedzą teoretyczną. Wśród nich są pracownicy Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, jak i doświadczeni trenerzy, konsultanci oraz przedsiębiorcy, łączący pasje naukowe z praktyczną znajomością zagadnień.
Krótkie informacje o trenerach:
mgr Maciej Bednarski - obszar: sprawozdawczość finansowa, współpraca z biegłym rewidentem, kreowanie obrazu finansowego firmy
dyrektor finansowy, wcześniej manager procesu R2R w jednym z wrocławskich BPO, odpowiedzialny za całość procesów R2R, sprawozdawczość finansową i konsolidację dla trzech Grup Kapitałowych notowanych na GPW o łącznych obrotach w wysokości (3) mld PLN i ok. 100 jednostek gospodarczych. Ponad 10 letnie doświadczenie we wdrażaniu MSSF dla klientów (w tym realizacja złożonych transakcji połączenia jednostek, IPO i doradztwo ad hoc dla CFO), rozwój i standaryzacja zasad rachunkowości. Reprezentujący CFO w kontaktach z zewnętrznymi audytorami, w tym także odpowiedzialny za proces wyboru audytorów, ścisła współpraca z działami finansowymi i relacjami inwestorskimi klientów w zakresie przygotowania odpowiedzi na zapytania od banków i inwestorów.
mgr Marcin Fakadej - kluczowe obszary: restrukturyzacja finansowa, współpraca z inwestorem finansowym, fuzje i przejęcia
Doświadczony Dyrektor Finansowy reprezentujący nowoczesne podejście do zarządzania finanasami tzw. CFO 2.0 (link; link. Członek zarządu sieci aptek Dr.Max, która stanowi część międzynarodowego holdingu operującego w Europie Środkowo-Wschodniej. Od ponad 9 lat jako Dyrektor Finansowy w branżach farmaceutycznej oraz IT. Wcześniej pracował dla jednej z największych amerykańskich korporacji Procter & Gamble. Doświadczony wykładowca, prowadzący zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym od 2004 roku. Uczestniczył jako wykładowca w m.in. w takich projektach jak "Kuźnia Kompetencji", czy elitarne Studium Podyplomowe "Zarządzanie wartością. Inwestycje. Rozwój. Giełda". Członek Rady Biznesu dla Kierunku Finanse i Rachunkowość na Wydziale Nauk Ekonomicznych.
dr Mikołaj Klimczak obszar: analiza mikroekonomiczna, branże, rynki
Doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Mikroekonomii i Ekonomii Instytucjonalnej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Doradca przedsiębiorstw w zakresie analizy rynków, restrukturyzacji i modeli biznesowych. W swojej pracy dydaktycznej zajmuje się szeroko pojętą mikroekonomią. Prowadzi wykłady z mikroekonomii, organizacji rynków i konkurencji i rynków produktów cyfrowych, również w języku angielskim (microeconomics , industrial organization, managerial economics, business in digital economy). Na studiach MBA prowadzi zajęcia z przedmiotu ekonomia zarządcza.
Od ukończenia studiów aktywnie działa w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym. W marcu 2010 roku został wybrany na członka zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego Oddział we Wrocławiu, którym pozostaje kolejną kadencję. Został powołany na członka Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej, której jest również jurorem.
W swojej pracy naukowej koncentruje się na tematyce związanej z mikroekonomią i ekonomią instytucjonalną – szczególnie zainteresowany jest funkcjonowaniem rynków i konkurencji w otoczeniu instytucjonalnym. Ostatnie jego badania dotyczą zagadnień ochrony konkurencji, w których szczególnie zainteresowany jest współzależnościami pomiędzy praktyką prowadzenia działalności gospodarczej a teorią ekonomii.
mgr Krzysztof Kolany obszar: makroekonomia
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Analityk rynków finansowych i gospodarki. Od ponad 10 lat publikuje na łamach Bankier.pl – największego polskiego portalu finansowo-ekonomicznego. Analizuje trendy makroekonomiczne i bada ich przełożenie na rynki finansowe. Specjalizuje się w rynkach metali szlachetnych oraz monitoruje politykę najważniejszych banków centralnych. Inwestor giełdowy z 15-letnim stażem. Jest laureatem prestiżowego konkursu im. W. Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych w kategorii dziennikarstwa internetowego. W 2016 roku otrzymał także tytuł Herosa Rynku Kapitałowego przyznawany przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
dr Beata Master obszar: kompetencje miękkie/interpersonalne dyrektora finansowego (kreatywność, sytuacje konfliktowe, radzenie sobie ze stresem, myślenie systemowe)
doktor nauk społecznych, założycielka i prezes zarządu spółki BE-MASTER Sp. z o.o., założycielka i prezes zarządu Fundacji Pracownia Jutr, coach, tutor, superwizor, trener kompetencji interpersonalnych (certyfikat certyfikat EQF5), autorka kilkudziesięciu publikacji, programów, opracowań edukacyjnych i rozwojowych, strategii rozwoju, np. „Strategii działania i długookresowego finansowania Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej centralno-wschodniego” (w tym: strategii finansowej, CSR, rozwoju kadr i personelu, modelu biznesowego organizacji), podręczników z zakresu mentoringu i tutoringu, np. „Narzędzia mentoringu. Podręcznik dla przyszłych mentorów dotyczący pracy z podopiecznymi nad IPKK z wykorzystaniem narzędzi mentoringu”.
Prowadzi autorskie szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, sesje dla osób indywidualnych, uczelni, firm, organizacji, instytucji publicznych od siedmiu lat (2000 godzin doświadczenia szkoleniowo-doradczego, m.in. w ramach Szkoły Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense i ok. 400 godzin doświadczenia coachingowego i tutorskiego; współpraca z ponad 100 podmiotami).
Zdobywała praktyczne doświadczenie w obszarze biznesu, pracując przede wszystkim metodami projektowymi (koordynowanie projektów technologicznych, edukacyjnych, doradztwo w zakresie pozyskiwania dofinansowania dla firm) w Funduszu Górnośląskim S.A, Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej Europe Direct, a także biorąc udział w międzynarodowych wydarzeniach, np. prezentując polska firmę na globalnym programie akceleracyjnym dla startupów w Izraelu, prowadząc wykłady na Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw czy TEDxKatowice.
Dr hab. Krzysztof Nowosielski - obszar: zastosowania MS Excel w finansach
Doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Rachunkowości, Controllingu, Informatyki i Metod Ilościowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
W ramach współpracy z praktyką gospodarczą zajmuje się opracowywaniem koncepcji i wdrażaniem rozwiązań controllingowych, w tym rachunku kosztów, budżetowania i raportowania zarządczego, a także narzędzi informatycznych wspierających realizację zadań controllingu.
Od 2006 działa aktywnie na rynku szkoleniowym prowadząc kursy controllingowe oraz warsztaty komputerowe dotyczące wykorzystania funkcji i narzędzi aplikacji MS Excel oraz zastosowania języka VBA w automatyzacji procesów controllingowych, na różnych poziomach zaawansowania.
Jest pomysłodawcą i kierownikiem studiów podyplomowych Controlling wspomagany komputerowo oraz MS Excel w controllingu dla zaawansowanych, organizowanych przez Wydziała Inżynieryjno-Ekonomiczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
W pracy naukowej specjalizuje się w zagadnieniach szeroko rozumianego controllingu, zarządzaniu jakością oraz zarządzaniu procesami.
dr Marek Pauka - prowadzi zajęcia z analizy finansowej (w szczególności z analizy rachunku przepływów pieniężnych), wyceny przedsiębiorstw, finansowej oceny opłacalności projektów inwestycyjnych, zarządzania wartością, rynków finansowych
Od 2001 roku doktorant i następnie pracownik Katedry Finansów, ukończył wiele szkoleń trenerskich, m.in. dla trenerów biznesu (MODERATOR) i tutorów (Collegium Wratislaviense). Przeprowadza szkolenia otwarte i zamknięte oraz współpracuje z menedżerami w ramach indywidualnych konsultacji (tutoring biznesowy), a także prowadzi działalność doradczą w obszarze zarządzania finansami przedsiębiorstw, koncentrując się przede wszystkim na analizach opłacalności nowych projektów inwestycyjnych, poszukiwaniu wzrostu wartości, analizie i ocenie rentowności segmentów, analizach i zarządzaniu płynnością. Tworzy modele finansowe na potrzeby pozyskiwania kapitału oraz wycenia przedsiębiorstwa. Odpowiada za finanse w firmie handlowej. Zafascynowany rachunkiem przepływów pieniężnych. W pracy dydaktycznej bazuje na doświadczeniu uczestników szkoleń, przekładając wiedzę teoretyczną na jej zastosowania w konkretnych przypadkach. Wyznawca tezy, że "finanse są łatwe, chociaż wymagają myślenia". Współredaktor i autor rozdziału o obligacjach skryptu, wyjaśniającego na przykładach skomplikowane zagadnienia z rynków finansowych Link
- Współtwórca i kierownik Studiów Podyplomowych "Zarządzanie wartością. Inwestycje. Rozwój. Giełda" (wycena przedsiębiorstw, ocena opłacalności projektów inwestycyjnych, pozyskiwanie kapitału),
- kierownik Studiów Podyplomowych "Finanse i Bankowość" (wkrótce 39 edycja! studia z finansów i bankowości dla osób z wykształceniem niefinansowym pracujących w instytucjach finansowych)
- oraz kierownik Studiów Podyplomowych "Dyrektor Finansowych (obecnie trwa rekrutacja na III edycję), oferta dla finansistów, którzy docelowo chcieliby w sposób nowoczesny kierować finansami firm)
Pomysłodawca i trener wielu kursów szkoleniowych w Centrum Kształcenia Ustawicznego przy UE we Wrocławiu. Obecnie w ofercie 3 warsztaty komputerowe:
dr hab. Marek Pauka, prof. UEW
Katedra Finansów
tel. 71 36 80 223
e-mail: marek.pauka@ue.wroc.pl
pok. 4, bud. A
5000 PLN
Opłatę (5.000,-) należy wnieść po otrzymaniu informacji o uruchomieniu studiów, przed pierwszymi zajęciami.
Są 3 możliwe sposoby zapłaty:
I. 5000,- płatne jednorazowo przed pierwszymi zajęciami,
II. 5000,- płatne w dwóch ratach po 2.500,- (na wniosek Studenta/ki, wg Regulaminu Studiów, wystarczy mail do Kierownika z informacją o skorzystaniu z tej opcji),
III. 5000,- + 15 za każdą kolejną ratę powyżej dwóch, maksymalnie 8 (*Proszę tylko o maila z propozycją terminów płatności i kwot!* M. Pauka), np. przy 5 ratach 2x 1000,00 i 3x 1015,00).
Osoba do kontaktu: mgr Agnieszka Manowska, tel. 71 36 80 452, e-mail: agnieszka.manowska@ue.wroc.pl
Centrum Kształcenia Ustawicznego, pok. 4, bud. CKU, ul. Kamienna 43, 53-307 Wrocław
Adres do wysyłki dokumentów: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Centrum Kształcenia Ustawicznego, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław,
Termin zakończenia rekrutacji: 2020-08-25
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto