Dyrektor Finansowy to jeden z najlepiej ocenianych kierunków studiów podyplomowych na naszej uczelni.
Dotychczasowe edycje otrzymały bardzo wysokie oceny słuchaczy za poziom merytoryczny, zaangażowanie wykładowców oraz możliwość uzyskania dodatkowego, praktycznego wsparcia od prowadzących, także po zakończeniu zajęć.
Absolwenci podkreślają, że zdobyta wiedza i umiejętności umożliwiły im wprowadzenie w firmach i organizacjach zmian, które przyniosły wymierne korzyści finansowe, wielokrotnie przekraczające cenę zajęć.
W kolejnej edycji ponownie naszym najważniejszym celem jest takie połączenie praktyki i bogatego doświadczenia naszych wykładowców oraz usystematyzowania teorii zarządzania finansami, by dać naszym absolwentom efektywne narzędzia do lepszego, optymalnego zarządzania finansami firmy.
W dzisiejszym wysoce konkurencyjnym i mocno nieprzewidywalnym biznesie rolą osoby zarządzającej finansami (dyrektora finansowego) jest przede wszystkim:
Przykładowe poruszane zagadnienia:
Dodatkowo dla słuchaczy uruchomiliśmy platformę w ramach zamkniętej grupy na LinkedIn, na której można nie tylko wymieniać się informacjami, prowadzić dyskusje, ale korzystać też z networkingu z wykładowcami i absolwentami poprzednich edycji. Te studia podyplomowe budują społeczność i zachęcają do nawiązania relacji i zdobywania nowych możliwości biznesowych.
Program zajęć został opracowany z uwzględnieniem potrzeb osób, pracujących w przedsiębiorstwach niefinansowych, a szczególnie w:
2 semestry, 176 godz.
Pobierz program studiów do wydruku
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
Moduł I. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw | ||
1. | Zarządzanie płynnością (budżet gotówkowy) | 4 |
2. | Ubezpieczenia | 8 |
3. | Transfery do właścicieli | 4 |
Moduł II. Sprawozdawczość i analiza finansowa | ||
4. | Kreowanie sprawozdań finansowych | 8 |
5. | Analiza sprawozdań finansowych | 16 |
6. | Ocena projektów inwestycyjnych | 12 |
7. | Controlling | 20 |
8. | Wycena przedsiębiorstwa | 12 |
Moduł III. Rynki finansowe. | ||
9. | Rynek lokowania nadwyżek | 2 |
10. | Zarządzanie ryzykiem finansowym (hedging) | 6 |
11. | Współpraca przedsiębiorstwa z bankami | 4 |
12. | Fundusze venture capital/private equity, NewConnect | 4 |
Moduł IV. Zarządzanie podatkami | ||
13. | Formy prawne, przekształcenia, odpowiedzialność | 4 |
14. | Podatki dochodowe | 8 |
15. | Podatki pośrednie | 8 |
16. | Procedury podatkowe | 8 |
Moduł V. Narzędzia stosowane w finansach | ||
17. | Decyzje strategiczne (fuzje i przejęcia, restrukturyzacja) | 4 |
18. | Makroekonomia | 4 |
19. | Upadłość | 8 |
20. | MS Excel w finansach | 16 |
Moduł VI. Kompetencje miękkie CFO | ||
21. | Kompetencje miękkie dyrektora finansowego (motywowanie, kreatywność, sytuacje konfliktowe, radzenie sobie ze stresem) | 16 |
RAZEM | 176 |
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
Egzamin końcowy ma formę ustną i pisemną (test/pytania otwarte). Egzamin odbywa się w trybie stacjonarnym i zdalnym.
Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.
W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:
Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów.
W przypadku kierunków w języku polskim istnieje możliwość uzyskania odpisu świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim.
Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych praktyków z wieloletnim stażem — trenerów, konsultantów i przedsiębiorców, w tym pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Chcesz poznać naszych prowadzących? Zajrzyj do sekcji "dodatkowe informacje" zamieszczonej na dole strony.
dr hab. Marek Pauka, prof. UEW
Katedra Finansów
tel. 71 36 80 223
e-mail: marek.pauka@ue.wroc.pl
pok. 4, bud. A
4500 PLN
Możliwość rozłożenia opłaty na:
Ważne!
Opłatę za studia należy uiścić dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.
Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza “ZAPISZ SIĘ NA STUDIA” dostępnego na dole strony. Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie. Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji "Wymagane dokumenty".
Komplet dokumentów rekrutacyjnych można złożyć w biurze (osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej).
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43
53-307 Wrocław
pokój nr 4
Godziny przyjmowania dokumentów:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30
sobota: 8.00-15.00
Dokumenty można też dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przy schodach na parterze budynku CKU.
Godziny otwarcia budynku:
poniedziałek-sobota 7:00-18:00
niedziela 8:00-16:00
Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów
Komplet dokumentów w formie papierowej należy dostarczyć do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.
Koordynator ze strony CKU
Agnieszka Manowska
e-mail: agnieszka.manowska@ue.wroc.pl
tel. 71 36 80 452
bud. CKU, pok. 4
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.
Termin zakończenia rekrutacji: 2022-10-17
Termin uruchomienia studiów: 2022-10-29
Wybrane sylwetki prowadzących:
Zagadnienia: sprawozdawczość finansowa, współpraca z biegłym rewidentem, kreowanie obrazu finansowego firmy.
Przez 10 lat manager procesu R2R (Record to Report) w jednej z wrocławskich firm typu Business Process Outsourcing. Odpowiedzialny za całość procesów R2R, sprawozdawczość finansową i konsolidację dla trzech Grup Kapitałowych notowanych na GPW o łącznych obrotach w wysokości 3 mld PLN i ok. 100 jednostek gospodarczych.
Doświadczony praktyk we wdrażaniu MSSF dla klientów (w tym realizacja złożonych transakcji połączenia jednostek, IPO i doradztwo ad hoc dla CFO), rozwoju i standaryzacji zasad rachunkowości. Reprezentujący CFO w kontaktach z zewnętrznymi audytorami, w tym także odpowiedzialny za proces wyboru audytorów. Odpowiadał za ścisłą współpracę z działami finansowymi i relacjami inwestorskimi klientów w zakresie przygotowania odpowiedzi na zapytania od banków i inwestorów. Od 2018 roku zarządza całym obszarem finansów w RST, software house w Wrocławia.
zagadnienia: tematy związane z zarządzaniem podatkami
Absolwent naszej uczelni oraz Uniwersytetu Wrocławskiego.
Doktor nauk ekonomicznych oraz magister prawa. Doradca podatkowy. Obecnie łączy pracę naukową z praktyką doradczą dla przedsiębiorców w zakresie obsługi podatkowej, prawa handlowego oraz rynku kapitałowego.
Specjalizuje się w transakcjach przekształceń przedsiębiorstw, w tym restrukturyzacji firm, sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych oraz rozliczeń pomiędzy podmiotami powiązanymi. Autor licznych publikacji w czasopismach ogólnopolskich oraz specjalistycznych z zakresu opodatkowania oraz zarządzania finansami przedsiębiorstw. Wykładowca oraz trener na seminariach i warsztatach poświęconych zagadnieniom prawa podatkowego i zarządzania finansami przedsiębiorstw. Twórca i główny trener na Studiach Podyplomowych Doradztwo Podatkowe (wcześniej SP dla kandydatów na doradców podatkowych).
zagadnienia: restrukturyzacja finansowa, współpraca z inwestorem finansowym, fuzje i przejęcia
Doświadczony dyrektor finansowy reprezentujący nowoczesne podejście do zarządzania finansami tzw. CFO 2.0 (więcej o CFO 2.0)
Wiceprezes sieci szpitali i przychodni EMC. Od ponad 12 lat pracuje jako dyrektor finansowy, m.in. w branży farmaceutycznej oraz IT.
Wcześniej pracował m.in. dla dużego integratora IT oraz dla jednej z największych amerykańskich korporacji Procter & Gamble oraz pełnił funkcję wiceprezesa sieci aptek Dr.Max.
Doświadczony wykładowca, prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym od 2004 roku. Zaangażowany w pracę ze studentami, uczestniczył w m.in. w takich projektach jak ""Kuźnia Kompetencji"", czy elitarne Studium Podyplomowe ""Zarządzanie wartością. Inwestycje. Rozwój. Giełda"". Członek Rady Biznesu dla Kierunku Finanse i Rachunkowość.
zagadnienia: współpraca przedsiębiorstwa z bankiem
Od 2008 r. związany z bankowością korporacyjną, szczególnie w obszarze obsługi średnich i dużych przedsiębiorstw. Obecnie pracuje jako dyrektor ds. klientów korporacyjnych w jednym z wiodących banków. Specjalizuje się w udzielaniu finansowania i opracowywaniu struktur finansowania zaspokajających oczekiwania klientów z jednoczesną odpowiedzialnością za jakość portfela udzielonych kredytów.
zagadnienia: źródła finansowania (pozyskiwanie kapitału na rynkach prywatnych i publicznych)
Absolwent studiów doktoranckich w Katedrze Finansów na Wydziale Nauk Ekonomicznych naszej uczelni, wcześniej absolwent studiów magisterskich ze specjalizacją Finanse i Rachunkowość Spółek. Inwestor, koordynator i doradca w ponad 100 transakcjach finansowania oraz kapitałowych o łącznej wartości ponad 100 mln zł, obejmujących m.in. pozyskiwanie finansowania, przejęcia, wykupy, inwestycje PE i VC, emisje papierów wartościowych, debiuty giełdowe (IPO), transakcje sekurytyzacyjne.
Od 2019 r. prezes zarządu funduszu venture capital DFR Inwestycyjny Sp. z o.o. o kapitalizacji 25 mln zł.
W latach 2016 - 2018 Wiceprezes Zarządu Auxilia S.A. - spółki giełdowej z branży usług prawno-finansowych.
W latach 2014 – 2019 Prezes Zarządu MADE Corporate Finance Sp. z o.o. - butiku doradztwa transakcji fuzji i przejęć.
W latach 2013-2014 Prezes Zarządu Blue Oak Advisory Sp. z o.o. – Autoryzowanego Doradcy rynków NewConnect i Catalyst.
W latach 2010 – 2013 dyrektor zarządzający Certus Capital Sp. z o.o. – firmy doradztwa transakcyjnego na rynku giełdowym i pozagiełdowym.
W latach 2008 - 2009 pracował w Euro Bank S.A. oraz w wydziałach ekonomicznych placówek dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej w Londynie i Dublinie.
Członek rad nadzorczych Auxilia S.A., Bioavlee S.A., Scanway Sp. z o.o., Bright Future Sp. z o.o.
zagadnienia: upadłość i restrukturyzacja w kontekście zarządzania finansami
Licencjonowany doradca restrukturyzacyjny, przedsiębiorca oraz praktyk w pełnieniu funkcji syndyka, nadzorcy sądowego i zarządcy z wieloletnim doświadczeniem.
Specjalista w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw niewypłacalnych i zagrożonych niewypłacalnością, zabezpieczenia majątku oraz likwidacji.
Kurator spółek prawa handlowego i przedsiębiorstw w stanie upadłości.
mgr Krzysztof Kolany
zagadnienia: makroekonomia
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Analityk rynków finansowych i gospodarki. Od ponad 10 lat publikuje na łamach Bankier.pl – największego polskiego portalu finansowo-ekonomicznego. Analizuje trendy makroekonomiczne i bada ich przełożenie na rynki finansowe.
Specjalizuje się w rynkach metali szlachetnych oraz monitoruje politykę najważniejszych banków centralnych. Inwestor giełdowy z 18-letnim stażem. Jest laureatem prestiżowego konkursu im. W. Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych w kategorii dziennikarstwa internetowego. W 2016 roku otrzymał także tytuł Herosa Rynku Kapitałowego przyznawany przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
zagadnienia: ubezpieczenia majątkowe i finansowe, faktoring
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Od 2001 roku związany z rynkiem ubezpieczeń, specjalizuje się w ubezpieczeniach finansowych. W latach 2001 -2012 związany z grupą Euler Hermes, liderem ubezpieczeń należności w Polsce. Od 10 lat współtworzy i zarządza grupą brokerską CRB, w tym jedną z jej wiodących spółek Credit Risk Brokers Sp. z o.o. specjalizującą się w ubezpieczeniach należności. Od 6 lat doradca w międzynarodowej grupie brokerskiej FaroSol.
zagadnienia: kompetencje miękkie/interpersonalne dyrektora finansowego m.in. kreatywność, sytuacje konfliktowe, radzenie sobie ze stresem, myślenie systemowe
Doktor nauk społecznych, założycielka i prezeska zarządu spółki BE-MASTER Sp. z o.o., a także założycielka i prezeska zarządu Fundacji Pracownia Jutr. Coach, tutor, superwizorka, trenerka kompetencji interpersonalnych (certyfikat EQF5), autorka kilkudziesięciu publikacji, programów, opracowań edukacyjnych i rozwojowych. Twórczyni strategii rozwoju, np. „Strategii działania i długookresowego finansowania Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej centralno-wschodniego” (w tym: strategii finansowej, CSR, rozwoju kadr i personelu, modelu biznesowego organizacji) oraz autorka podręczników z zakresu mentoringu i tutoringu, np. „Narzędzia mentoringu. Podręcznik dla przyszłych mentorów dotyczący pracy z podopiecznymi nad IPKK z wykorzystaniem narzędzi mentoringu”.
Od 2011 r. prowadzi autorskie szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, sesje dla osób indywidualnych, uczelni, firm, organizacji oraz instytucji publicznych.
Ma za sobą ponad 4000 godzin doświadczenia szkoleniowo-doradczego, m.in. w ramach Szkoły Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense i ok. 700 godzin doświadczenia coachingowego i tutorskiego, w ramach których współpracowała z ponad 100 podmiotami. Autorka praktycznego narzędziownika dla tutorów ""Edukacja spersonalizowana"" oraz ebooka ""Proces grupowy"".
Swoje doświadczenie w obszarze biznesu, zdobywała pracując przede wszystkim metodami projektowymi (koordynowanie projektów technologicznych, edukacyjnych, doradztwo w zakresie pozyskiwania dofinansowania dla firm) w Funduszu Górnośląskim S.A, Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej Europe Direct, a także biorąc udział w międzynarodowych wydarzeniach, np. prezentując polska firmę w globalnym programie akceleracyjnym dla startupów w Izraelu czy prowadząc wykłady na Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw/ Mówczyni TEDxKatowice.
zagadnienia: przedmioty związane z analizą finansową, wyceną przedsiębiorstw i finansową oceną opłacalności projektów inwestycyjnych
Od 2001 roku związany z Katedrą Finansów, ukończył wiele szkoleń trenerskich, m.in. dla trenerów biznesu (MODERATOR) i tutorów (Collegium Wratislaviense) oraz EduScrum. Certyfikowany Trener ®FRIS. Prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte oraz współpracuje z menedżerami w ramach indywidualnych konsultacji (tutoring biznesowy), a także doradza w obszarze zarządzania finansami przedsiębiorstw, koncentrując się przede wszystkim na analizach opłacalności nowych projektów inwestycyjnych, poszukiwaniu wzrostu wartości, analizie i ocenie rentowności segmentów, analizach i zarządzaniu płynnością.
Tworzy modele finansowe na potrzeby pozyskiwania kapitału oraz wycenia przedsiębiorstwa. Zafascynowany rachunkiem przepływów pieniężnych. Uczestnik takich innowacyjnych projektów jak BIPS i Centrum Projektowania Innowacyjnych Rozwiązań DT Hub.
W swojej pracy bazuje na prawdziwych case studies, w tym także tych wniesionych przez słuchaczy i pokazuje, jak wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce. Wyznawca tezy, że ""finanse są łatwe, chociaż wymagają myślenia"". Współredaktor i autor rozdziału o obligacjach podręcznika bazującego na ""przykładach z życia"", wyjaśniającego skomplikowane zagadnienia z rynków finansowych. Współautor monografii o rynku NewConnect
Pomysłodawca i trener wielu kursów szkoleniowych, m.in. w Centrum Kształcenia Ustawicznego przy UE we Wrocławiu. Obecnie w ofercie 3 warsztaty komputerowe:
- Analiza finansowa przedsiębiorstwa (warsztaty praktyczne),
- Finansowa ocena projektów inwestycyjnych z wykorzystaniem MS Excel,
- Rachunek przepływów pieniężnych – sporządzanie i analiza.
zagadnienia: controlling, rachunkowość zarządcza
Doświadczony controller z kilkunastoletnim stażem w przedsiębiorstwach z różnych branż (m.in. produkcyjnych, handlowych, deweloperskich, farmaceutycznych, związanych ze zdrowiem). Posiada wiedzę praktyczną w zakresie rozwiązań bazodanowych i automatyzujących procesy w przedsiębiorstwie.
Specjalizuje się w rachunkowości zarządczej, finansach, zarządzaniu kosztami przedsiębiorstwa i budowaniu planów strategicznych. Od 2015 roku jest związany z jednym z czołowych funduszy inwestycyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Pracuje w polskich jednostkach należących do funduszu, w których zarządza controllingiem i sprawozdawczością finansową.
Prowadził zamknięte szkolenia z rachunku kosztów produkcji oraz wdrażania systemów informatycznych i procesów controllingowych.
zagadnienia: współpraca z dealing roomem, depozyty, zarządzanie ryzykiem walutowym i stopy procentowej
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (Wydział Gospodarki Narodowej) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Przedmiotem analiz w pracy magisterskiej były aspekty prawne i ekonomiczne sekurytyzacji. Zawodowo związany z Bankiem Zachodnim WBK S.A., który jest częścią Grupy Santander. Początkowo zdobywał doświadczenie w zakresie stosowania instrumentów ograniczających ryzyko walutowe. Obecnie na stanowisku Chief Dealer zarządza zespołem dealerów w trzech lokalizacjach.
Odpowiedzialny za instrumenty stopy procentowej w segmencie klienta korporacyjnego.
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto