Celem studiów jest aktualizacja i poszerzenie wiedzy osób, które na co dzień zajmują się rozliczeniami księgowymi i podatkowymi w obszarze aktualnych zmian przepisów podatkowych — zarówno w obszarze materialnego prawa podatkowego (podatki dochodowe, podatki obrotowe oraz majątkowe), jak również w zakresie regulacji procesowych, ze szczególnym uwzględnieniem czynności sprawdzających i kontroli podatkowej. Studia obejmują swoim zakresem merytorycznym wyłącznie kwestie podatkowe, z uwzględnieniem aktualnego stanu prawnego regulacji prawnopodatkowych po ich zmianach w 2022 r., interpretacji oraz orzecznictwa sądów administracyjnych.
Adresatem studiów jest osoba zajmująca się na co dzień rozliczeniami podatkowymi przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych i podatkowych, która w trakcie swojej pracy uwzględnia aktualne regulacje podatkowe, samodzielnie weryfikująca zmiany przepisów i odpowiednio dostosowująca rozliczenia do ich treści.
2 semestry, 160 godz.
Pobierz program studiów do wydruku
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Biuro rachunkowe jako podmiot obrotu gospodarczego i jako podatnik (obowiązki formalnoprawne, odpowiedzialność) | 8 |
2. | Prawo cywilne w pracy księgowego | 8 |
3. | Stosowanie prawa podatkowego, zasady wykładni | 4 |
4. | Organy Krajowej Administracji Skarbowej | 4 |
5. | Rozliczenia krajowe w podatkach dochodowych z uwzględnieniem aktualnych zmian (Nowy Ład) | 16 |
6. | Opodatkowanie zdarzeń restrukturyzacyjnych przedsiębiorców - wybrane zagadnienia | 8 |
7. | Ulgi, zwolnienia i szczególne zasady ustalania dochodu (IP BOX, B+R itp.) | 8 |
8. | Szczególne zasady rozliczeń w podatku CIT oraz opodatkowanie podmiotów powiązanych | 8 |
9. | Międzynarodowe i unijne prawo podatkowe w podatkach dochodowych | 16 |
10. | Cło i akcyza | 8 |
11. | Zasady rozliczania podatku VAT w transakcjach krajowych (SLIM VAT I, II, III) | 24 |
12. | Transakcje wewnątrzwspólnotowe w podatku VAT | 8 |
13. | Transakcje międzynarodowe w podatku VAT | 8 |
14. | Szczególne procedury rozliczeń w podatku VAT (w tym pakiet e-commerce) | 4 |
15. | Faktury (w tym system KSeF) oraz ewidencje elektroniczne w podatku VAT | 8 |
16. | Podatek od spadków i darowizn, podatek PCC | 4 |
17. | Procedury kontrolne i czynności sprawdzające | 8 |
18. | Postępowanie podatkowe | 4 |
19. | Odpowiedzialność karna skarbowa księgowego | 4 |
20. | Egzamin | 0 |
RAZEM | 160 |
Uczestnicy otrzymają zestawienie przepisów podatkowych na dany rok w formie książkowej.
Pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, praktycy — doradcy podatkowi zrzeszeni w Dolnośląskim Oddziale Krajowej Izby Doradców Podatkowych, doświadczeni trenerzy i konsultanci, łączący pasje naukowe z praktyczną znajomością zagadnień.
dr Krzysztof Biernacki
e-mail: krzysztof.biernacki@ue.wroc.pl
pok. 103, bud. A
4400 PLN
Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych
W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.
W uzasadnionych przypadkach – za zgodą kierownika studiów podyplomowych – istnieje możliwość rozłożenia płatności na 8 rat. W takich sytuacjach wymagane jest złożenie podania z uzasadnieniem do kierownika studiów.
Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.
Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html
▶ Koordynator CKU
Agnieszka Manowska
tel: 71 36 80 452
e-mail: agnieszka.manowska@ue.wroc.pl
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie.
Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji Wymagane dokumenty.
Komplet dokumentów rekrutacyjnych prosimy dostarczyć do biura (pok. nr 3) lub skrzynki korespondencyjnej w budynku CKU pod adresem:
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45
53-307 Wrocław
Szczegółowe informacje dotyczące godzin przyjmowania dokumentów znajdują się w zakładce Kontakt.
Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów
Komplet dokumentów w formie papierowej powinien zostać dostarczony do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.
Termin zakończenia rekrutacji: 2022-09-30
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto