UWAGA: Rozpoczęcie zajęć w dniach 1-2.kwietnia. Można się jeszcze zapisać na studia.
Studia są realizowane w 100% online. Wygodna forma studiowania dla osób, które nie mogą lub nie chcą brać udziału w zajęciach stacjonarnych. Możliwość uczestnictwa z dowolnego miejsca za pomocą sprawdzonej aplikacji MSTeams. Uczymy skutecznie prowadzenia ewidencji na kontach również poprzez wspólne ćwiczenia (faktultatywne) dwa razy w tygodniu. Wykorzystujemy możliwości jakie daje MSTeams!
Sprawne prowadzenie ksiąg, terminowe i bezbłędne sporządzanie rozliczeń i sprawozdań, znajomość obowiązujących regulacji to niezbędne umiejętności osoby, która zajmuje się w firmie rachunkowością i podatkami.
Błędy księgowe mogą być bardzo kosztowne, podobnie jak nieznajomość prawa związanego z finansami, kwalifikacją kosztów i przychodów, analizą księgową firmy czy nieprawidłowe przygotowywanie dokumentów do urzędu skarbowego i ZUS. Aby firmy i organizacje mogły działać w sposób efektywny i legalny, potrzebni są specjaliści, którzy stale aktualizują swoją wiedzę i są na bieżąco z regulacjami.
Skupienie, rzetelność i dokładność to ważne cechy każdego pracownika działu księgowości. Niezbędna jest jednak także wiedza — umiejętność prowadzenia ewidencji na kontach, sporządzania i weryfikowania dokumentów.
Na tym kierunku przygotowujemy słuchaczy do pracy w dziale księgowym i stworzymy podstawy pod ścieżkę kariery samodzielnego księgowego. Zajęcia mają charakter praktyczny i są prowadzone przez doświadczonych księgowych, doradców podatkowych, pracowników administracji podatkowej oraz wykładowców akademickich.
W programie studiów podyplomowych uwzględniono również podstawowe zagadnienia prawa spółek, zarządzania ryzykiem oraz wykorzystania informacji finansowych w zarządzaniu.
Kierunek jest kierowany do wszystkich osób, które:
2 semestry, 192 godz.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Wprowadzenie do rachunkowości | 8 |
2. | Prowadzenie ksiąg rachunkowych | 4 |
3. | Rachunkowość finansowa | 44 |
4. | Rachunek kosztów | 16 |
5. | Rachunkowość zarządcza | 12 |
6. | Sprawozdawczość finansowa | 8 |
7. | Analiza finansowa | 8 |
8. | Rachunkowość małych firm | 8 |
9. | Standardy rachunkowości | 8 |
10. | Rewizja finansowa | 4 |
11. | Controlling | 8 |
12. | Systemy podatkowe | 4 |
13. | Postępowanie podatkowe i kontrola podatkowa | 4 |
14. | Ubezpieczenia społeczne | 4 |
15. | Podatki w sprawozdawczości finansowej | 4 |
16. | Podatek dochodowy od osób fizycznych | 8 |
17. | Podatek dochodowy od osób prawnych | 8 |
18. | Podatek od towarów i usług | 8 |
19. | Rozliczenia podatkowe przedsiębiorcy | 4 |
20. | Podatki i opłaty lokalne | 4 |
21. | Zarządzanie podatkami w przedsiębiorstwie | 16 |
22. | Egzamin końcowy | 0 |
23. | Odbiór książek | 0 |
RAZEM | 192 |
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
Egzamin końcowy ma formę pisemną (pytania otwarte). Egzamin odbywa się w trybie zdalnym.
Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.
W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:
Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.
Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz praktyków z wieloletnim stażem — księgowych, specjalistów z Izby Skarbowej we Wrocławiu oraz doradców podatkowych.
dr Michał Poszwa
Katedra Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu
tel. 501 056 723
e-mail: michal.poszwa@ue.wroc.pl
pok. 513, bud. Z
dr hab. Marta Nowak, prof. UEW
Katedra Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu
tel. 71 36 80 384
e-mail: marta.nowak@ue.wroc.pl
pok. 512, bud. Z
4250 PLN
Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych
W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.
W uzasadnionych przypadkach – za zgodą kierownika studiów podyplomowych – istnieje możliwość rozłożenia płatności na 8 rat. W takich sytuacjach wymagane jest złożenie podania z uzasadnieniem do kierownika studiów.
Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.
Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html
▶ Koordynator ze strony CKU
Anna Kozak
tel: 71 36 80 378
e-mail: anna.kozak@ue.wroc.pl
▶ Asystent kierownika studiów
Magdalena Barańska
tel: 71 36 80 422
e-mail: magdalena.baranska@ue.wroc.pl
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie.
Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji Wymagane dokumenty.
Komplet dokumentów rekrutacyjnych prosimy dostarczyć do biura (pok. nr 3) lub skrzynki korespondencyjnej w budynku CKU pod adresem:
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45
53-307 Wrocław
Szczegółowe informacje dotyczące godzin przyjmowania dokumentów znajdują się w zakładce Kontakt.
Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów
Komplet dokumentów w formie papierowej powinien zostać dostarczony do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.
Termin uruchomienia studiów: 2023-04-01
Planowane terminy zjazdów w semestrze pierwszym:
1) 1-2.04.
2) 15-16.04.
3) 6-7.05.
4) 20-21.05.
5) 3-4.06.
6) 17-18.06 (lub w II.semestrze 30.09. - 01.10.)
W II. semestrze odbędzie się 6 lub 7 zjazdów. Ostani zjazd planowany jest najpóźniej na 16-17.12.2023.
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto